• آرشیو
دوشنبه 1399/11/06
  • صفحه نخست
  • جامعه
  • فرهنگ
  • اقتصاد
  • سمن
    • خیرین
    • |
    • کارآفرینی و اشتغال
    • |
    • معلولان
    • |
    • آموزش و درمان
    • |
    • کاهش آسیب
    • |
    • محیط زیست
    • |
    • میراث فرهنگی و گردشگری
    • |
    • زنان
  • آسیب های اجتماعی
  • مسئولیت اجتماعی
  • ورزش و جوانان
  • درباره ما
  • صفحه نخست
    • صفحه نخست
  • جامعه
    • جامعه
  • فرهنگ
    • فرهنگ
  • اقتصاد
    • اقتصاد
  • سمن
    • سمن
    • خیرین
    • کارآفرینی و اشتغال
    • معلولان
    • آموزش و درمان
    • کاهش آسیب
    • محیط زیست
    • میراث فرهنگی و گردشگری
    • زنان
  • آسیب های اجتماعی
    • آسیب های اجتماعی
  • ورزش و جوانان
    • ورزش و جوانان
  • مسئولیت اجتماعی
    • مسئولیت اجتماعی
  • درباره ما
    • درباره ما
آخرین اخبار
  • بازداشت کودک آزار در ملایر همدان / زجر کودک با تسبیح +عکس
  • نماینده چابهار: بخش اعظمی از مردم استان ‌شناسنامه‌ ندارند
  • خیریه «امید صباح»،‌ پیام آور شادی کودکان + گزارش تصویری
  • افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان
  • افرایش ساعات فعالیت سرپناه های بهزیستی برای اسکان بی‌خانمانها
دوشنبه 1399/11/06
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 6393
زمان انتشار: 23 اردیبهشت 1399 14:34:00

خلبانان در شرایط کرونایی چقدر حقوق می‌گیرند؟

مدیرعامل انجمن خلبانان می گوید: دو سوم حقوق خلبانان و کروی پروازی در ایران بر اساس میزان ساعت پرواز آنهاست که با توجه به کاهش شدید پروازها، این دو سوم از حقوق آنها حذف شده است.
خلبانان در شرایط کرونایی چقدر حقوق می‌گیرند؟
به گزارش عصر تشکل،غلامرضا محمدی در گفت وگو با مهر درباره بیکاری خلبانان در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: خلبانان در ایران با شرکت‌های هواپیمایی قرارداد دارند اما نوع قرارداد همکاری آنها متفاوت است؛ مثلاً در آسمان و ایران ایر با توجه به اینکه دولتی یا شبه دولتی هستند، قرارداد استخدامی دارند و حقوق ماهانه دریافت می‌کنند. اما قرارداد سایر شرکت‌های هواپیمایی با خلبانان به صورت ساعات پروازی است و هر چه ساعت پرواز آنها بیشتر باشد، دریافتی آنها از ایرلاین‌ها بیشتر است.

وی افزود: این در حالی است که خلبانان ایرانی که با ایرلاین‌های دیگر کشورها قرارداد همکاری دارند، نوع قراردادشان به گونه‌ای است که شرکت به آنها تضمین می‌دهد که حداقل ۷۰ ساعت پرواز به آنها در ماه داده شود که دریافتی آنها از محل این میزان ساعت پروازی، به عنوان پایه حقوق در ایران یاد می‌شود؛ این رقم مثلاً در ایرلاین‌های اروپایی، حدود ۱۵ هزار دلار است؛ هر چه قدر هم که میزان پرواز آنها از این رقم بیشتر باشد، به عنوان اضافه کار از آن یاد می‌شود؛ حتی اگر ساعات پروازی آنها کمتر از ۷۰ ساعت شود، باز هم حقوق پایه به خلبانان پرداخت می‌شود. اما این نوع قرارداد در ایران میان ایرلاین‌ها و خلبانان رایج نیست.

مدیرعامل انجمن خلبانان ایران ادامه داد: در ایران حدود دو سوم حقوق خلبانان بستگی به ساعات پروازی آنها دارد و طی ماههای اخیر با توجه به اینکه شیوع کرونا سبب کاهش پروازها شده، بسیاری از خلبانان پروازی نداشته‌اند و طبیعتاً حقوق آنها با کاهش شدید مواجه شده است.

وی یادآور شد: پس از حاکم شدن شرایط کرونایی در صنعت هوانوردی، برخی شرکت‌های هواپیمایی در ایران گارانتی پرداخت حقوق پایه را برای خلبانان اجرا کردند و برخی دیگر از شرکت‌ها هم این کار را نکردند اما در هر صورت حقوق خلبانان مانند سایر اصناف با کاهش روبه رو شد؛ بسیاری از خلبانانی که بصورت تخصصی در پروازهای خارجی به کار گرفته می‌شوند، بیش از ۴۵ روز است که هیچ دریافتی ای نداشته‌اند.

خلبانان بیمه بیکاری می‌گیرند؟

محمدی درباره پرداخت بیمه بیکاری به خلبانان گفت: از آنجایی که بیمه بیکاری به افراد اخراج شده از مشاغل تخصیص می‌یابد و همچنین با توجه به اینکه هیچیک از شرکت‌های هواپیمایی تا کنون خلبانی را اخراج نکرده‌اند، لذا بیمه بیکاری به خلبانان تعلق نگرفت اما اگر اخراج شوند، بیمه بیکاری به آنها تعلق می‌گیرد. برخی شرکت‌های هواپیمایی در ماه گذشته به خلبانان ۵ تا ۶ میلیون تومان حقوق دادند برخی دیگر هم کمتر از این ارقام بوده است؛ اما خلبانانی که حقوق‌های بالا می‌گرفتند، ماه گذشته یک سوم دریافتی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در شرکت‌های هواپیمایی کشورهای همسایه نیز حقوق خلبانان به یک سوم کاهش یافته اما همین یک سوم حقوق آنها، معادل ۷۰ میلیون تومان است. علی رغم آنکه پروازها در تمام دنیا متوقف شده، اما حقوق خلبانان در سایر کشورها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل انجمن خلبانان بیان داشت: شرکت‌های هواپیمایی در ایران هنوز خلبانان را تعدیل نکرده‌اند و منتظر هستند ببینند در ماه‌های آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ ما جلسات متعددی با سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشته‌ایم؛ ایرلاین‌ها می‌گویند به دلیل کاهش شدید تعداد مسافران و پروازها، درآمدی نداریم؛ با این حال همچنان در حال پرداخت حقوق به پرسنل هستیم.

وی گفت: در حال حاضر نرخ بلیت‌ها در پایین‌ترین سطح قرار دارد؛ از سوی دیگر وزیر راه می‌گوید باید پروازها با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما انجام شود؛ اما هیچ راهکاری برای جبران هزینه‌ها اعلام نمی‌کنند؛ در برخی پروازهایی که انجام می‌شود، درآمد شرکت‌ها از محل فروش بلیت، حتی از هزینه سوخت مصرف شده در آن پرواز هم کمتر است. بنابراین خلبانان از شرکت‌ها توقعی ندارند که بتوانند حقوق‌های آنها را به موقع و به اندازه ماه‌های گذشته پرداخت کند. چون دو سوم حقوق کروی پروازی بر اساس ساعات پروازی است که انجام می‌دهند.
 
کلمات کلیدی: خلبان , انجمن , کرونا , حقوق ,
facebookFacebook twitterTwitter google+Google+ cloobCloob
0
خوشم آمد
بیان دیدگاه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها

خیریه «امید صباح»،‌ پیام آور شادی کودکان + گزارش تصویری

مفقود شدن 5 کولبر در ریزش بهمن در مرز ایران و ترکیه

بازداشت کودک آزار در ملایر همدان / زجر کودک با تسبیح +عکس

نماینده چابهار: بخش اعظمی از مردم استان ‌شناسنامه‌ ندارند

افرایش ساعات فعالیت سرپناه های بهزیستی برای اسکان بی‌خانمانها

تمدید نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا ۸ بهمن

سرباز وظیفه در کرمانشاه یک زندانی را آزاد کرد

آمار عجیب خانه‌های خالی در ایران

بازبینی ۵۹ فیلم در جشنواره‌ فجرِ بدون افتتاحیه

نقش مهم رسانه‌ها و سمن‌ها در افشاگری فساد

ضرورتی برای محدود کردن غربالگری وجود ندارد

لزوم آگاه سازی زنان باردار درباره جزئیات آزمایشات غربالگری

وجود ۱.۵ میلیون بیکار و شبه بیکار نیازمند در کشور

اشتغال ۱۰۰ هزار مددجو در صنعت فرشبافی/رونمایی از نشان جمعی احسان

بارش برف و باران همراه با کاهش محسوس دما در کشور

نسخه آلمانی ویروس کرونا آمد

آخرین اخبار
بازداشت کودک آزار در ملایر همدان / زجر کودک با تسبیح +عکس
نماینده چابهار: بخش اعظمی از مردم استان ‌شناسنامه‌ ندارند
خیریه «امید صباح»،‌ پیام آور شادی کودکان + گزارش تصویری
افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان
افرایش ساعات فعالیت سرپناه های بهزیستی برای اسکان بی‌خانمانها
آمار قابل توجه آسیب‌ها در شهرستانهای تهران/حمایت ویژه از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر
آمار عجیب خانه‌های خالی در ایران
سرباز وظیفه در کرمانشاه یک زندانی را آزاد کرد
تمدید نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا ۸ بهمن
بندر دیّر استان بوشهر؛ خطر تخریب جنگل‌ حرّا و کوچ همیشگی پرندگان
مفقود شدن 5 کولبر در ریزش بهمن در مرز ایران و ترکیه
نگرانی‌ از افزایش کودک همسری اینبار به دلیل وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی
سهم نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد فارس در مشارکت قضایی افزایش می‌یابد
برگزاری نشست مجازی مدیرکل حفاظت محیط زیست با سازمان های مردم نهاد زیست محیطی
فرصتی خاص برای لیلا حاتمی، امین حیایی و شهرام حقیقت دوست
پروتکلهای بهداشتی چقدر در ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری رعایت شد؟
نقش خیرین سلامت در کرونا/ اهدای ۱۳ زمین برای ساخت پایگاه اورژانس
نظری: بودجه سال ۱۴۰۰ رویایی بسته شده است
شناسایی آلزایمر بدون علامت با آزمایش خون
لری کینگ (مجری و خبرنگار مشهور آمریکایی) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
به «پویش ملی نام نیک» بپیوندید
اولین نمایشگاه نقاشی مجازی «من پیروزم» در وب‌سایت محک
سه شماره تا نجات جان یک بی خانمان
ورود «شکلات تلخ» به دنیای آسیب زای دختران
۸۵ درصد علت مسمومیت با مونوکسیدکربن نقص در دودکش
ایجاد انحراف در ازدواج برای دریافت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی/عدم توجه به تجرد قطعی و دهه شصتی ها
۳۰.۱ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی اند/ لاغری ۶ درصد جمعیت دانش آموزی
چالش‌های پلنگ ایرانی برای حیات
١٩ استان درگیر برف، سیل و آبگرفتگی
یارانه 20 میلیون نفر 2 برابر می‌شود
هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست/ مردم رعایت کنند، ویروس جدید کشنده‌تر است
۱۰ استان متاثر از برف و کولاک/امدادرسانی در ۳۶ محور کوهستانی
چرا شیرمادر سیستم ایمنی نوزاد را تقویت می کند؟
توضیح رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص بیماران مشکوک به هپاتیت A
افزایش مبتلایان سرپایی کرونا در استان تهران
ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اولویت سمن‌ها باشد
کنترل اعتیاد در گرو واگذاری امور به سازمان‌های مردم‌نهاد
شورای شهر همچنان در گیرو دار استعفای نظری/ مخالفت چمران با حضور ۵ ماهه در شورا
اما و اگرهای اکران مردمی جشنواره فیلم فجر در سال کرونا زده
نگرانی از گسل مشا هر روز بیشتر می‌شود/۱۲ هزار آسمان‌خراش تهران روی گسل است
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
بازگشت به بالای صفحه
  • صفحه نخست
  • جامعه
  • فرهنگ
  • اقتصاد
  • سمن
  • آسیب های اجتماعی
  • مسئولیت اجتماعی
  • ورزش و جوانان
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوند ها
  • آرشیو
  • خبرنامه
  • RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به عصر تشکل می باشد و استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد
طراحی و تولید: "انگاره نت"